تحلیل داده

تعریف

آنالیز یا تحلیل داده فرآیند مرتب‌سازی، تبدیل و مدل‌سازی داده‌ها برای کشف اطلاعات مفید مورد نیاز برای تصمیم‌گیری در کسب‌وکار است. هدف از تحلیل داده استخراج اطلاعات مفید از داده‌هاست و تصمیم‌گیری بر اساس تجزیه‌وتحلیل داده ها

 

هدف

شناخت مخاطب کسب‌وکار به شما امکان می‌دهد مشتریان بالقوه‌ی جدید را شناسایی کنید و از هدر رفتن منابع، به دلیل هدف‌قراردادن افراد اشتباه یا ارسال پیام اشتباه، جلوگیری کنید. همچنین می‌توانید، با تجزیه و تحلیل نظرات مشتریان یا عملکرد بخش خدمات مشتری، رضایت مشتری را تضمین کنید.
برای مدیران چه فایده‌ای دارد؟ از منظر مدیریتی تحلیل داده چون الماسی ارزشمند است. تحلیل داده ها به مدیران کمک می‌کند بر اساس واقعیات تصمیم‌گیری کنند؛ نه بر اساس شهود و برداشت شخصی. چه بهتر از این که بدانید کجا سرمایه‌گذاری کنید، فرصت‌های رشد را تشخیص دهید، درآمد خود را پیش‌بینی کنید یا شرایط غیرمعمول را کنترل کنید قبل از اینکه به بحران تبدیل شود.
گاهی اوقات تنها کاری که برای رشد کسب‌وکار خود (یا حتی رشد و توسعه‌ی فردی در زندگی) لازم است انجام دهید همین است که داده‌ها را آنالیز کنید!
اگر کسب‌وکاتان رشد نمی‌کند، به گذشته نگاه کنید، اشتباهات خود را بپذیرید و دوباره برنامه‌ریزی کنید و این بار آن اشتباهات را انجام ندهید. حتی اگر کسب‌وکار شما در حال رشد است، باید داده‌ها و فرایندهای کسب‌وکار خود را آنالیز کنید تا نرخ رشد کسب‌وکارتان را تقویت کنید.

 

تاثیر و کاربرد در کسب وکار

به‌طور کلی، اثراتی را که تجزیه‌و‌تحلیل داده‌ها بر کسب‌وکارها می‌گذارند، می‌توان در این موارد خلاصه کرد:
ارتقای کارآمدی؛
فهم بازار؛
کاهش هزینه‌ها؛
تصمیم‌گیری بهتر و سریع‌تر؛
محصولات یا خدمات جدید؛
دانش بازار؛
مشاهده فرصت‌ها.

 

ویژگی های توسعه دهندگان فراز

بزودی

عناوین مقاله